Základní informace

Lesní mateřská škola je určena dětem, které rády běhají, skáčou, šplhají, dloubají, bloumají, prozkoumávají, tvoří, ....

Lesní mateřská škola skřítka Pohádky:

Provoz byl zahájen v září roku 2013, do rejstříku MŠMT byla LMŠ zapsána v roce 2017.

Jsme komunitní školka - od rodičů očekáváme pomoc s úpravami v zázemí, účast na slavnostech a dalších akcích pro rodiče či veřejnost. Dary a pomoc rodičů nám umožňuje mít nižší školkovné než jiné soukromé školky.

Provoz: od začátku září do konce června, pondělí - pátek, od 7:55 do 16:00 hod.

Stravování: celodenní stravování je zajištěno firmou Bionea, pití si děti nosí vlastní, následný pitný režim je zajištěn 

Počet dětí: maximálně 21

Spojení: z Prahy autobusem 333 ze stanice metra Praha Kačerov (zastávka Černíky) 

Lesní mateřská škola je členem Asociace lesních mateřských škol

Jak se přihlásit si přečtěte zde a formuláře přihlášek najdete zde

Je LMŠ vhodná pro každé dítě nebo jsou zde nějaká omezení?

Z naší zkušenosti ANO. Možná omezení a strachy jsou spíše na straně nás, dospělých. 

Špína - Rodiče musí počítat s tím, že se děti vrací ze školky s mnohdy zašpiněným oblečením, a to není pro každého. V lesní školce nikdo dětem nebrání skočit do louže nebo tvořit s blátem. Jsou to kouzelné momenty plné učení.  S ušpiněním je zkrátka potřeba počítat. 

Rizika - Děti se také setkají s potenciálně rizikovými situacemi, jako je lezení na stromy, otevřený prostor, práce s nářadím (nožíky, pilky, jehly apod.). S riziky však ve školce umíme pracovat a velice dbáme na bezpečí nejen dětí, které právě danou činnost provádějí (pod dohledem průvodců), ale také ostatních dětí. Více o bezpečném riziku v lesních školkách si můžete přečíst v Zajímavých odkazech v aktualitách.

Více práce, více komunity - Rodiče se také v lesní školce více zapojují do úprav zázemí a budování komunity. Rodiče zveme na každoroční brigády a pomoc s úklidem okolních palouků a lesů, ale zveme je také na posezení u ohně či popovídat si při tvoření.

Zdraví - Velkou překážkou na straně dítěte by mohla být silná alergie nebo vážné tělesně-pohybové omezení. Avšak jsou případy, kde rodiče zvolili lesní školku pro děti s různými speciálními potřebami a konečně našli to, co hledali - podpůrné prostředí. Příroda totiž sama o sobě působí terapeuticky.

Očekávání - Je také možné, že někteří rodiče mají potřebu, aby děti ve školce měly jednou týdně angličtinu, tanečky či výtvarný a řemeslný kroužek. Z naší zkušenosti vnímáme, že je nejlepší dětem všechny tyto činnosti nabízet, ale nečekat až na konkrétní den. Více se přizpůsobit aktuálnímu rozpoložení dětí i celého kolektivu a více naslouchat jejich potřebám.

Hledáte u nás řemeslné dílny jednou týdně? 

Ty u nás nenajdete. Děti však v průběhu celého roku mají možnost pod dozorem průvodce řezat dříví, štípat špalíky, zatloukat hřebíky a ořezávat klacíky nožíkem, pracovat s látkami jejich lepením, stříháním nebo starší děti i šitím. Dále dětem předkládáme činnosti jako jsou navlékání korálků či stavění z kostek. V předškolní dílničce chlapci vyráběli např. lodičky či děvčata kolébky apod. Poznáním řemesla se v dětech rozvíjí úcta k tradicím, při zvládnutí nové činnosti děti posilují své sebevědomí, každým okamžikem rozvíjí svou hrubou i jemnou motoriku, koordinaci a spolupráci jednotlivých částí svého těla a odhad, posilují svou vůli, estetické cítění, učí se trpělivosti, zdokonalují své komunikační dovednosti a v neposlední řadě získávají nové poznatky a utváří si vztah k materiálu a nářadí, rozvíjí svoji slovní zásobu.

Hledáte u nás kroužek jógy? 

Ten u nás nenajdete. Dětem však do cvičení přidáváme jogínské prvky. Cvičení děti baví především tehdy, když je provázené příběhem, básničkou nebo písničkou. Děti pak nadšeně přebírají role zvířat, stromů, květin, válečníků. Štěkají v pozici psa, syčí v pozici kobry a mňoukají v pozici kočičího hřbetu, stojí pevně a silně jako strom nebo vítají ranní slunce. Při poledním odpočinku máme krátké okénko věnované plnému zklidnění a meditaci. Děti tímto rozvíjí uvědomění si svého těla, sladění pohybu se zpěvem, vědomé napodobování pohybu podle vzoru, soustředění, ale i umění úplně zklidnit své tělo a odpočívat.

Hledáte u nás výtvarný kroužek? 

Ten u nás nenajdete. Dětem však předkládáme možnosti tvoření jak s papírem, nůžkami, barvami či modelínou, tak s přírodninami, které si najdeme v lese každý den. Děti tímto rozvíjí jemnou motoriku, fantazii, prostorovou představivost, koordinaci ruky a oka, soustředění, trpělivost apod.

Hledáte u nás jazykový kurz? 

Ten u nás nenajdete. Děti se však učí společně s cizojazyčnými spolužáky, kdy děti s odlišným mateřským jazykem se pomalu učí česky a ostatní děti (především předškoláci) pochytávají slovíčka z cizích jazyků, kterými mluví některé děti. Děti tímto rozvíjí své sebevědomí, vztah k sobě samému i k ostatním, rozšiřují si slovní zásobu, uvědomění si vzájemných odlišností a naopak toho, co je stejné a společné.

Hledáte u nás práci s digitální technikou, výukovými tabulemi či tablety? 

Ten u nás nenajdete. Jsme si však vědomi toho, že digitální technologie jsou a budou kolem nás a děti se s ní dříve či později potkají. Digitální gramotnost rozvíjíme především hrou. Při stavění stavbiček z přírodnin, při stavbě hradů a tunelů z písku, při orientaci v prostoru a v jednoduchých mapách. Také při učení se dodržování pravidel, při skupinových hrách s pravidly či při dodržování postupu při tvoření, aby nám vznikly krásné výtvory. Do programu také zařazujeme příběhy a pohádky, které pojednávají o bezpečnosti používání technologií. Učíme děti, že technologie nejsou ani dobré, ani špatné, ale záleží na jejich použití.  Kdy používáme technologie, to je např. při pozorování přírody, kdy ukazujeme dětem možnost nalezení informací o pozorovaných živočiších či rostlinách pomocí internetu (za použití mobilního telefonu). Všemi výše uvedenými činnostmi děti rozvíjejí své logické myšlení, schopnost řídit se pokyny a následovat postupy, učí se základům statiky a předmatematickým dovednostem, což vše je základ pro digitální gramotnost dítěte. 

Hledáte u nás výkony dětí? 

Na ty se nezaměřujeme. Jdeme v souladu s podstatou dětí, jejich psychomotorickým výkonem a jejich schopnostmi. Volná hra má v naší školce důležité místo. Volná hra nerozvíjí jen kreativní myšlení. Hru si řídí dítě samo, podle svých aktuálních potřeb a v souladu s rozvojem svého mozku. Odhalují se tím zájmy a záliby dítěte a jeho silné stránky. Při volné hře dochází ke komunikaci mezi dětmi, a tím se učí sociálním vazbám, rozvíjení empatie, ale i umění nastavit si své hranice a ovládat své emoce. Volná hra buduje zdravou osobnost dítěte.

Co u nás ale určitě najdete!

Plnou pedagogicko-výchovnou podporu. Ve školce děti vzděláváme a předáváme jim smysluplná pravidla, která je třeba dodržovat, aby se nám společně dobře dařilo. 

Mohou však nastat případy, kdy má dítě jakékoliv problémy, které se dlouhodoběji promítají do neharmonického soužití v kolektivu. Jak vývojově dané, tak v důsledku změn v jeho životě (např. narození sourozence) či jen v důsledku jeho povahového nastavení. Součástí našeho týmu je také výchovný poradce, který společně s vámi navrhuje možnosti řešení situace a v průběhu školního roku se s ním máte možnost kdykoliv setkat a poradit. A to nejen v situaci, kdy potřebujete něco řešit. Můžete využít možnosti se s hlavním pedagogem nebo výchovným poradcem sejít po předchozí domluvě kdykoliv v průběhu roku.

Dále minimálně 1x ročně vypisujeme termíny pro individuální schůzky s pedagogy pro všechny rodiče.  Zde si s vámi povídá hlavní pedagog o tom, jak se vaše dítě ve školce projevuje, zda je jeho vývoj přiměřený jeho věku či zda je třeba dítě v některých věcech více podpořit a poradí vám, jak na to v domácím prostředí. Vše je postaveno na důvěře mezi vámi a našimi průvodci a na zásadě, že nám jde v první řadě o blaho a správný rozvoj dětí. 

Pro děti předškolního věku je tato individuální schůzka naplánována 2x do roka a dozvíte se zde i naše doporučení, zda je z našeho pohledu dítě celkově připravené na školu či bychom doporučovali navštívit pedagogicko-psychologickou poradnu a proč.


Další aktivity:


Klubík - Zálesáček:

 Pro děti od 1,5 roku do 3 let nabízíme zábavu na 1 dopoledne v týdnu - více informací zde

Družina (práce se dřevem -při ZŠ Zvole):

Školní děti od 6 - 12 let mohou jedeno odpoledne v týdnu do přírody pod dohledem zkušeného pedagoga - více informací zde

Příměstské tábory:

Vždy v období letních prázdnin vypisujeme několik termínů příměstských táborů pro děti od 4 do 12 let. Téma je vždy jiné, ale vždy je ústředním bodem dění příroda. Více informací zde

Kontakt

e-mail: info@skritek-pohadka.cz

Zavolejte nám: tel.: +420 606 549 800

© 2023 Lesní mateřská škola skřítka Pohádky, z.s.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky